fredag 6 februari 2009

Så mycket på Gång!

Jag som bävade att åka tillbaka, höll på att ta första bästa flyg tillbaka när jag landade och tårögt rusade rätt in i Josh armar, tycker inte det känns så tokigt alls att vara här längre.
Jag har det mysigt med pojkarna, roligt med goda Nina och Andryo och idag fick jag tillbaka första arbetet från hösten, Managing Operations, med ett klart A. WEHOO!
Jag behövde verkligen det, jag som trodde att alla mina grupparbeten hade gått åt skogen!
Jag har äntligen varit och sett Australia, grät floder, jag undrar om jag någonsin innan gråtit så till en film, när hon springer där på bryggan och ser sitt älskade barn försvinna, ja det finns inte ord, det gjorde bara så fruktansvärt ont i hjärtat. Vilken vacker film! Och så unnade jag mig självklart Englands stolthet, Ben&Jerry's. Finns det något bättre?
Innan det hade Nina låst in sin nyckel, så sena som vi redan var till bion hade jag som tur var glömt att stänga igen köksfönstret helt som jag till slut lyckades bära upp henne till, hon knölade sig in på diskbänken och lyckades hämta nycklarna till slut. På vägen kommer en råblonderad, sliten dam med nästrumbyxor och oklart glansig blick fram och undrar om vägen till Surbiton på svenska, vi var galet förvirrade, försökte göra vårat bästa för att ögonbollarna inte skulle ploppa ur och pekade diffust åt något håll.
I helgen hade jag en enormt trevlig plan om att ta det lugnt, speciellt fredag kväll skulle ägnas åt att städa kök och vardagsrum eftersom att jag tvingat på killarna ett städschema där vi alla har olika ansvarsområden varje vecka, och jag
har fortfarande inte gjort min del, men så kom jag ju på att det var en fest med goda studenter som jag umgicks med förra året, och den var ju just på fredag, och så skulle jag ju träffa Lisa tidigt på lördag morgon för att gå på Portobello Market, och så ville Nina gå på Brasiliansk nattklubb imorgon kväll, och på söndag ska jag på IKEA med killarna, så det var ingen tid kvar.
Så nästa vecka är det FN möte igen, såklart ;) Då ska vi äntligen göra något annat än att diskutera världssvält, vi ska faktiskt gå och bowla!
Sen blir det Oslo på torsdagen, det ska bli så skönt att se er tjejer, har inte full koll på när jag är inne i Oslo än, men jag skriver så fort jag har kollat upp det..
Nu ska jag rusa till kören, och bli sådär underbart upprymd av att sjunga vackra sånger!

Massor av kärlek och ha en underbar helg!

Inga kommentarer: