måndag 9 februari 2009

Un muy buen dia!

Jag har haft en sådan innehållsrik och galet bra dag!

Det började med att jag vaknade upp i mitt nu möblerade rum, så mysigt! Det var kallt som vanligt men jag lyckades dra mig upp för att äta gröt, innan jag rusade till bussen med Olli, som idag har börjat University igen, vi fick vänta några små minuter innan våran 265 dök upp och jag hann läsa igenom sammanfattningen för Employment Law lektionen. Jag var alldeles för tidig till spanskan och började konversera med den sydamerikanska städerskan för att öva lite, det roliga var att jag sa tack för at hon flyttade på någon när jag kom in, och när hon förstod att jag visste ett ord på spanska fanns det inget slut på pratet, jag vet nu att städerskan i Mid Level building är från Colombia, har bott här i 27 år, inte kan få barn pga någon sjukdom när hon var yngre och att hon vill flytta till Spanien när hon är gammal. Efter att ha väntat i en kvart på läraren med några andra klasskompisar som letat sig dit insåg vi att vi var fel ute, och hamnade till slut, tjugo minuter sena i rätt klassrum eftersom att mitt underbara universitet hade glömt av att annonsera att det hade bytt rum efter jul. Så tiden som kvarstod gick vi igenom imperfektum, helt klart det jag har svårast för, himla böjningar på alla små verb, men det gick okej.Efter det, en tortyr lektion i Employment Law med MA Patterson, som gång efter gång påpekar sitt afrikanska ursprung och hur hon banne mig har kämpat sig fram i livet och inte fått något gratis. Så jag, som väldigt knapphänt läst igenom kapitlet och helt glömt att svara på frågorna försökte febrilt gömma mig bakom bänken, men hon lyckades komma upp till mig ändå och man kan säga att jag var ganska nedtryckt i skorna efter den lektionen, jag ska helt enkelt börja göra läxorna mycket noggrant innan varje måndag. Sen var det häng i bibblan för att försöka göra läxor, vilket är omöjligt i kafeterian då det hela tiden kommer folk att prata och dricka kaffe med,och jag väntade mest på att gå på ett möte som våran nya ledare för vårat HRM program hade inbjudit mig till, hon skulle presentera en ny kurs för första års eleverna som samlade ihop två kurser som jag hade förra året och som ska utveckla ett samband mellan de andra sju kurserna vi läste, för att få ökad förståelse för hur allt hänger ihop i ett företag. Efter en kort introduktion av henne och sörplande av vin för mig så blev vi uppdelade i grupper för att diskutera de olika delarna av den nya kursen som vi sedan fick presentera för varandra. Det var så otroligt roligt att sitta där med våra föreläsare och kursadministratörer, bara jag och en annan student i min klass, Jonathan, och vi var så uppskattade! Äntligen fick jag ur mig allt det jag känt varit så dåligt och oorganiserat första året här, och de lyssnade och ville förändra. Så nu har vi blivit delaktiga i en fokusgrupp som ska förbättra Universitetet. Jag hade verkligen ett toppenmöte! Sen åkte jag och Jonathan till Nina som hade köpt god sushi, som jag rusade hem med för att göra läxor tills imorgon. Nu är jag galet trött, ska bara prata med goda Rickard, sen sova som en stock! Det är väl ändå underbart att vara student!

Inga kommentarer: