torsdag 5 februari 2009

Miss hud-terapeut

Jag måste berätta nåt kul som hände idag, det inträffade en liten komisk händelse..
Det handlar om ingen mindre än hudterapeuten jag går hos, hon ringde väckte mig idag klockan 9 och jag blev inte så glad med det morgonhumör han där uppe har gett mig, så jag tyckte att jag förtjänade min sovmorgon och tänkte att jag kunde ringa upp vid ett senare tillfälle. Jag sket i att svara helt enkelt, lite busigt men väldigt skönt att somna om. Det varade inte länge, hon ringde nämligen upp igen 3 sekunder senare. Från att varit irriterad steg nu min frustration ännu ett snäpp på frustrationsskalan så jag klickade hennes samtal. Och tänkte, nu måste hon väl ändå förstå att jag är upptagen, och det kändes bra för jag var utmattad och gruset i ögonen satt kvar och jag orkade definitivt inte prata hudbehandlingar nu. Men det skulle inte vara särskilt länge för hör här; efter 5 minuter ringer hon igen och då kokade liksom bägaren över så jag stängde av mobiltelefonen. Nu gällde det inte längre min morgontrötthet utan detta var för mig en ren principsak. Man ringer inte 3 ggr i rad utan att vara dum i huvudet och inte förstå att personen på andra sidan luren har en nummerpresentatör så att den är kapabel till att ringa upp senare.
Min morgon var förstörd och jag var uppbrusad och kände för att slänga nåt i väggen.
Sätter på mobiltelefonen klockan 12 igen och människan har då ringt ytterligare 4 ggr och lämnat ett meddelande där det står typ: Amanda, jag får inte tag på dig, du svarar inte..
(, uppenbarligen inte din kokosnöt).. 
Men det slutar inte här.
Hon förstår att på mobilen är det kört att komma fram så hon rotar väl fram mitt hemnummer nånstansifrån, och hem ringer hon klockan halv ett. Jag hade inte lust att prata med någon som sabbat morgonen för mig så jag svarade heller inte på detta samtal. Mellan klockan halv ett och klockan 2 ringde hon ytterligare 2 gånger till mobilen...... Jag tänkte att, herregud hon tar väl snart bilen och kommer hem och ringer på dörren, och hur ska jag då förklara att jag inte svarat på alla dessa samtal?
 Så, då ska vi se här,  från klockan 9.00 till kl 14.00 ringde hon alltså totalt 10 samtal plus ett lämnat meddelande och allt jag hade bett henne att göra dagen innan var att ta kontakt med mig.
 
Vid akuta behov kan jag förstå att man ringer ner en person fullständigt men som företagare att ringa sina kunder 10 ggr på en förmiddag.... är det okej...? Har finnaskrisen slått så hårt att den enda kvarvarande kunden hon har, är jag?..... Man fragt sich..

Inga kommentarer: