fredag 16 januari 2009

Fascination, Cecilia skriver av sig lite

Denna fredagen behöver jag en låt som denna...

Är så chill kväll och jag skulle verkligen vilja skriva att det känns skönt. Men sanningen ska fram och jag är uttråkad av denna lugna kväll.
Men alla mina funderingar som jag lägger mycket energi på just nu och som jag anser är stora i mitt liv, så är de lxproblem i jämförelse till de som mist sin familj eller förlorat sina nära och kära i krig, svält osv.
På norska nyheterna dominerar Israel Palestina konflikten... Och igår när du Mandis gav mig besked om vad som skett med mamman till era bekanta så blir man verkligen stum över hur saker och ting bara sker runt om en. Finns inte ord till vad man ska uttrycka när man hör sådana hemska upplevelser som sker när någon väljer att lämna denna värld och sina beloved. Man funderar så mycket på hur man kan komma så långt och bli så sjuk att man väljer ett slut på det livet har att erbjuda. Visst kan man tycka att det är orättvist ibland eller kämpigt men oftast finner man lösningarna.
Men samtidigt som det sker hemska händelser så sker det också väldigt många lycklig stunder i människors liv.
Daniel som jag jobbar med, ska bli pappa och visade bilder på det lilla livet. Är så glad för hans skull och man kan se hur lycklig han verkar vara över detta mästerverk.

Jag har idag fått mycket goda råd ifrån en när och kär om allt möjligt som kom upp (på msn).
Måste verkligen skaffa mig Skype eller fast telefon så att man kan kommunicera med sina goda.
Var och tittade på nya höstkollektionen idag, fick en försmak innan inköpet som redan sker i januari. Allt sker så fort. Fann mig en massa fina konstnärliga godbitar att bära till hösten och vintern -09.


Inga kommentarer: