tisdag 27 januari 2009

Me again

Fan vad livet flyter
Ursäkta svordommen men det är verkligen så sant som det är sagt, inte bara detta med att jag trivs helt utmärkt med att plugga, förvisso bara upp betyg, men ändå, jag ska nu berätta vad det är som flyter. Jag har ju i smyg gått och fantiserat om ett extraknäck med trevliga arbetskamrater och så kläcker Sara "underbara" P idag att dom behöver folk till kameraavdelningen på hennes jobb helger och ev nån kväll i veckan! Helt perfekt! Jag har då varken varit på intervju än eller fått jobbet men detta är ju bara ett drömmsenario! Här går folk runt i finnanskris och elende, uppsägningar och vad vet jag och här kommer det jobb till mig och landar rätt i min famn. Snart iallafall.
Jag slår ett slag för posivitetens tänkande, det händer saker jäkligt fort om man bara tror på dem riktigt hårt, och det verkar det som jag gjort denna gång. Eller ska jag kanske tillochmed våga citera boken "The Secret" med risk för att verka högtidlig, "once you focus on what you want, it'll come to you".
På torsdag händer det grejjor, presentation plus överlämnande av cv till shifen hörde jag någon viska i mitt öra..
Oj oj, jag har lite att stå i för jag måste damma av det fort som attan och göra det någorlunda gångbart för torsdagens möte!
Skulle jag spendera hälften av den tid jag satt här på vettigare saker hade mitt liv sett helt annorlunda ut, men jag trivs utmärkt med att ha det så här. På torsdag bokar vi även våra biljetter till London. Hej då på en stund.

Inga kommentarer: