fredag 23 januari 2009

The Plugghäst.

Har nu äntligen gjort klart halva min uppsats i Employment Law, som så intressant nog handlar om hur kontrakt för anställda har ändrat i England sedan 60 talet. Jag dör av entusiasm. Speciellt att sitta och läsa utlägg från rättegångar daterade 1880 där engelskan är så torr och tråkigt att jag somnar efter en mening. Men jag ska nog klara av att kämpa mig igenom det också.
Annars är det guld att vara i Lund och att vara så nära Kärlek. Ganska underbart faktiskt.
Jag försöker bestämt att inte tänka på att lördag närmar sig med stormsteg då det kommer vara en helt galen lång månad tills vi ses igen, men vi ska nog klara det också.
Hade stora visioner om att verkligen uppleva och se studentstaden Lund, vad dessa galna desillusioner kommer ifrån vet jag inte, för att det har ju såklart inte hänt, har snarare spenderat 1000 timmar i sängen, tittande på min älskande och lyssnande på smörig pop musik, med en undran om jag flyttats tillbaka till högstadiet? Jag får helt enkelt inte nog av att pussas och att bara titta. Ligga där och titta, det är allt som krävs för lycka. Jag är helt klart patetisk. Hoppas att det kommer komma några små intelligenta tankar in i mitt huvud snart, som inte handlar om vad Rickard gör, hur Rickard är, hur Rickard ser ut, vad Rickard säger, ja ni förstår kontentan.
Inga tecken på intelligens här för tillfället. Fast galet hög mysfaktor. Och jag stormtrivs. Det är så underbart att få hoppa omkring på rosa moln och upptäcka att det finns 109848575 miljoner sätt att pussas på (dessa ska självklart testas och diskuteras, vilket än så länge har tagit upp en besynnerligt stor del av min tid i Lund)
Det är skönt att jag inte är ensam om att vara patetisk i alla fall, Rickard är nog minst lika fjortis som jag just nu. Härligt att möta någon på samma plan som en själv ;)
Nu är klockan galet mycket, och huvudet är fullt av juridiska konstiga engelska termer, som jag helst vill glömma tills imorgon bitti då arbetet fortsätter.
Jag hade en vision om att sitta hela dagen idag och plugga, innan Rickard kom hem från lektionen, då verkade det inte alls lika intressant längre. 8 timmar senare hade jag lyckats öppna datorn och smått läsa igenom det lilla jag åstadkommit när jag inte var upptagen med att beskåda min älskade.
Japp, det finns hopp om galen kärlek!
Men så mycket hopp om intelligens finns det inte för tillfället, om jag kanske inte ska titulera mig Rickard expert. Jag känner att det snart kan vara passande.

Puss på er underbara flickor, ha en mysig helg, och hoppas du har det trevligt hemma i metropolen Fkp Ciccan!

Inga kommentarer: